Factura electrònica. Informació per als proveïdors



En aquest apartat trobareu reposta a les preguntes més freqüents sobre facturació electrònica i també enllaços d'interès. 





PREGUNTES FREQÜENTS

1. Tots els proveïdors estan obligats a presentar factures electròniques?

Qualsevol proveïdor que hagi entregat béns o prestat serveis a l'Administració Pública pot expedir i remetre factures electròniques.

Segons la normativa vigent, determinats tipus de proveïdor estan obligats a facturar electrònicament i a trametre les factures al CIM a través del punt general de factures FACe.

En general, els proveïdors que hi estan obligats són:
- Les societats anònimes.
- Les societats de responsabilitat limitada.
- Persones jurídiques i entitats sense personalitat jurídica que no tinguin nacionalitat espanyola
- Establiments permanents i sucursals d'entitats no residents en territori espanyol en els termes que estableix la normativa tributària.
- Unions temporals d'empreses (UTE).
- Agrupacions d'interès econòmic, Agrupacións d'interès econòmic europees, Fons de pensions, Fons de regularització del mercat hipotecari, Fons de titulació hipotecària o Fons de garantia d'inversions.

Els autònoms no hi estan obligats, excepte en el cas de professions amb col·legiació obligatòria.

Tot i això, per a l'exercici 2018 les bases d'execució del pressupost del Consell Insular estableixen algunes exempcions, segons l'import de les factures, de manera que si l'import no supera els 5000 €, els proveïdors podran també trametre les factures en format pdf  mitjançant presentació al registre electrònic del Consell, segons s'explica en el document següent:
2. Quin format han de tenir les factures electròniques?


El format de factura es basarà en el format estructurat de factura electrònica Facturae 3.2.X i de firma electrònica d'acord amb l'especificació  XML Advanced Electronic Signatures (format XaDES). 


3. Quina informació ha de contenir la factura electrònica?

En el cas de les factures electròniques, és necessari que incloguin dels codis següents de l'organisme destinatari:
  • Oficina comptable
  • Òrgan gestor
  • Unitat tramitadora
Aquests codis són necessaris perquè la factura arribi al Consell Insular a través del punt d'entrada de factures electròniques FACe i pugui tramitar-se el seu pagamament.

Podeu consultar aquests codis en els enllaços següents:
En cas de dubte, poseu-vos en contacte amb el departament del Consell Insular que us hagi fet l'encàrrec.


4. Com puc generar una factura electrònica?

Demaneu al vostre proveïdor d'informàtica si el programa informàtic de facturació que empreu està adaptat per crear factures electròniques. En cas contrari, podeu emprar el programa gratuït que el Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques posa a l'abast de qualsevol empresa.
 
Descarregar l'aplicació informàtica per crear factures electròniques

Haureu de disposar d'un certificat electrònic reconegut per poder firmar la factura.

En el cas d'utilitzar la intermediació d'un prestador de serveis de facturació electrònica (veure expedició per un tercer), serà aquest el que firmi electrònicament les seves factures.


5. On he de presentar les factures electròniques?

Podeu consultar els diferents canals per presentar factures al Consell Insular de Menorca al document següent:

Les persones obligades, presentaran les  factures electròniques adreçades al Consell Insular s'han a FACe, Punt general d'entrada de factures electròniques de l'Estat, al qual s'ha adherit el Consell.


6. Com puc fer el seguiment de l'estat de tramitació i de pagament de les factures?

Els proveïdors que hàgiu presentat la factura a través de FACe, podeu consultar en qualsevol moment l'estat de les seves factures des del mateix portal FACe.

Els proveïdors que les hàgiu presentat per altres canals, no disposareu d'informació detallada sobre l'estat de tramitació, de manera que haureu de contactar amb el servei o departament que us hagi realitzat l'encàrrec.


7. Si tinc dubtes a l'hora de generar una factura electrònica o dificultats en enviar-la a través del Punt general d'entrada de factures electròniques FACe, què puc fer?

Podeu consultar  les preguntes freqüents dins l'apartat Ajuda del portal FACe, enviar una consulta emplenant el formulari del sevei de suport de FACe, o bé  telefonant als telèfons de suport a proveïdors que ofereix FACe (902 879 871 i 954 304 117).

8. Puc anul·lar una factura?

Sí.
Si es detecta que una factura és incorrecta, el proveïdor pot sol·licitar-ne l'anul·lació des de FACe. La factura quedarà en estat de "sol·licitud d'anul·lació" i serà l'òrgan tramitador del Consell Insular qui haurà d'anul·lar la factura a partir de la sol·licitud d'anul·lació del proveïdor.
En el cas que no l'hàgiu enviat a través de FACe, haureu d'emetre un abonament.

Factura electrònica

ENLLAÇOS D'INTERÈS:

- Portal de factura electrònica de l'Administració General de l'Estat
- Preguntes freqüents sobre factura electrònica
FACe (Punto general de entrada de facturas electrónicas)
- Preguntes freqüents sobre FACe

Normativa: 

- Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i de creació del Registre Comptable de Factures en el Sector Públic
- Orden HAP/1074/2014, de 24 de junio, por la que se regulan las condiciones técnicas y funcionales que debe reunir el Punto General de Entrada de Facturas Electrónicas
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques




Compartir:   Publicar en facebook  Publicar en twitter
 
 
Pla Territorial Insular de Menorca (PTI) Pla Territorial Insular de Menorca (PTI) El PTI marca el model de desenvolupament de l'illa. Aquí podeu consultar el document en la seva integritat.
Carpeta Ciutadana Carpeta Ciutadana Apropam l'administració a la ciutadania. Els teus expedients a tan sols un clic. Demana el teu PIN CIUTADÀ
Menorca Talaiòtica Menorca Talaiòtica
Web Reserva de Biosfera Web Reserva de Biosfera Informa't de les novetats sobre les funcions de conservació, desenvolupament i de la Reserva de Biosfera.
IDE Menorca (cartografia i mapes de Menorca) IDE Menorca (cartografia i mapes de Menorca)
SAC SAC El Consell ofereix un servei integral d’atenció a la ciutadania. Informa’t de tots els tràmits que hi pots realitzar.
Contractació i Perfil del Contractant Contractació i Perfil del Contractant Contractes, licitacions, contractar, licitar, licitador
BOIB - Buttletí Oficial de les Illes Balears BOIB - Buttletí Oficial de les Illes Balears
 
 
 

  © Consell Insular de Menorca - Pl. Biosfera, 5 - 07703 MAÓ
 
Avís Legal  |  Accessibilitat  |  Mapa web  |  XHTML 1.0  |  CSS 2.1  |  RSS